RSS

lördag 27 februari 2010

Snö nu igen

Det var ju typiskt! Idag ska jag skjutsa pappa till stan och hem igen ikväll, det var visst bowling och äta med jobbet (plus några öl, antar jag). Så det vore ju gött om snön kunde låta bli att lägga sig, plogarna har väl fullt upp ändå med alla vallar.
    Jaja, vi har bra vinterdäck på bilen i alla fall så det går nog vilket som. Men det är inte så kul att köra i mörkret, det är ju sån dimma överallt...

Johannes vaknade med göront i halsen i morse, min lillasyster har haft det och feber så det är nog samma sak. Så när jag kom till mamma och pappa förut hade mamma blivit sjuk också. Det är nog ganska kört för min del också, hah!
    Men hellre att jag kanske blir sjuk nu än ännu närmare förlossningen eller efteråt. Hoppas det inte sätter igång medan Johannes eller jag är sjuk.
   
Ossian har inte mycket plats kvar i magen nu, han lyckas peta ut en fot på ungefär samma ställe då och då, så kan han vicka över rumpan på ena eller andra sidan i överdelen av magen. Mycket mer än så är det inte, han är alldeles fastlåst stackarn! Slog vad med Johannes idag om att han kommer vara lång, det gör ju så sjukt ont i revbenen när han sträcker lite på sig eller när jag sitter ner utan något bakom ryggen. Men vi får väl se, jag var bara 48cm så det kanske är en minifis där inne.

    Jag är i vecka 39 nu, 38+2. Det är 11 dagar kvar till beräknad förlossning. Och nu börjar det bli trååååkigt att vara gravid!

Lina verkar som tur är piggare idag, förresten. Hon kom och hälsade och viftade på svansen, och det går bättre att gå på tassen. Skulle ju ha köpt ett märgben med "smaskig" fyllning igår när vi var på IKANO, men djuraffären bredvid Cubus var inte kvar så det blev inget med det.
    Köpte ett svart band till håret (men det gick sönder i morse, sömmen gick så nu måste jag sy ihop den), typ halv bandana och en bok till Wilma som fyller två år i morgon (eller egentligen på skottdagen). Hon får ta sin present när vi lyckas ses nästa gång, eller så får mamma och pappa ge den till henne.

// Sabina

0 kommentarer: