RSS

fredag 11 mars 2011

Ujuj, så sent det är nu ^^

Omg, klockan närmar sig elva. Det är ju i stort sett nästan tidig morgon! Men tänkte låta den här pannan brinna ner och sen lägga i en omgång till innan jag lägger mig, det blåser så kallt här ute på slätta!

Idag har jag och Ossi varit igång hela dagen. Vi åt frukost och gjorde oss i ordning för att åka till stan, men precis när vi skulle gå ut till bilen kom vår hyresvärd och kollade på blandaren i badrummet så vi fick vänta lite... Sen blev det Gallerian en stund, innan vi åkte till mummi med en present och sjöng. Vi fick potatismos och köttkorv, Ossian älskade korven! Blev jätteförvånad, han äter ju absolut inte så värst bra än. Idag har han dock varit ganska matglad, skönt det.
    Vägde honom på badrumsvågen och den visade 8,2 med kläder och blöja - inte bra! Vet dock inte hur bra han satt, så exakt så lite är det förhoppningsvis inte. Då har han gått ner mer än ett kilo sen 10-månaderskontrollen! Förvånad skulle jag inte bli om det vore så, inte när han varit sjuk gång på gång i mer än en månad...

Vi åkte från stan vid tvåtiden för att köra mamma till min lillebrors skola för utvecklingssamtal. Jag gick på samma skola och det verkade vara sig likt. Hjärndöda tonåringar överallt! Efter att vi kört hem dem åkte vi hem och gjorde mat, köttfärssås och makaroner. Och Ossian åt igen med god aptit, fantastiskt. Han tryckte dessutom i sig en portion gröt och en halv banan vid kvart i sex. Då kom hyresvärden igen och lyckades skruva och banka lite uppe i badrummet och pannrummet så att vattnet både blev varmare och fick mer tryck. Härligt, då kanske till och med jag kan ta mig ett bad i morgon!

Vi saknar förstås Johannes, segt att vara hemma själv... Har fördrivit tiden med att sukta efter digitalkameror på nätet. Vi borde egentligen ha en innan torsdag nästa vecka då Ossi fyller ett. Det tycker jag man ska ha riktiga kort på.
    Hans presenter är inköpta och klara, ballonger och serpentiner (och ballongpump) likaså. Nu fattas bara att hiva ut det gamla badkaret, mongo-TV:n och diskmaskinen från "finrummet" AKA skräprummet för att duka långbord där inne inför kalasen/kalasen. Hittade två små presenter åt Johannes i stan nu med, det blir inget märkvärdigt då min kassa känns ganska skral... det blir i alla fall middag i Vadstena för att fira!

Annars är det ju en ganska sorglig dag, med tanke på jordskalv och tsunami borta i Japan. Blir att kolla på morgonnyheterna när Ossian vill gå upp.

// Sabina

0 kommentarer: