RSS

lördag 12 mars 2011

Upptagen dag

Idag fick vi skjuts av Sandra och hade en play date med hennes lille Valentin. Jag var ju så smart att jag tog ut mina pengar från kortet och därmed inte kan tanka... Borde ha tankat i stan där det finns bemannat, men det tänkte jag ju inte på förstås.
    Vi åkte in till Skänninge och handlade lite mat (kom nu ihåg att jag glömde Ossis youghurt och müsli i Sandra och Patriks kyl) och sen vidare hem till dem. Så grabbarna lekte i ett par timmar och vi åt tacos innan vi fick skjuts hem. Självklart ringde pappa och hade tänkt ta med vårt skräp just idag när vi inte var hemma! Men men, det får vara som det är. Skräpet ska ut på ett eller annat sätt i nästa vecka ändå.

När vi kom hem var det att tända upp i pannan, byta tredje bajsblöjan för idag (tror det är penicillinet) och byta till pyjamas och göra välling som gällde. Ossian blev alldeles lycklig när han fick lägga sig, log och blundade direkt på kudden. Sötisen!

Nu ska jag sakna Johannes och fördriva tiden med något. Jag är inte skapt för att bo ensam, haha. Har ju aldrig gjort det heller. Katterna är inte mycket sällskap, Chico sover i tvättstugan och Smulan går mellan maten och sängen.

// Sabina

0 kommentarer: