RSS

torsdag 14 oktober 2010

Photoshop disasters

Sitter och flinar åt PhotoshopDisasters, haha. Jag ska inte ljuga och säga att jag hade kunnat göra allting bättre själv, men vissa bilder... herregud!

Idag har jag och Ossian varit hos Mummi halva eftermiddagen. Hon var jättetrött... jag diskade åt henne i alla fall, alltid någon liten hjälp. Vi kom hem ungefär kvart över sex, och då gjorde jag som vanligt - la Ossi på lekfilten och gick efter vagnen där nere. Precis när jag kommer in igen så häver han upp ett galltjut, då hade han lyckats att flytta sig en meter från lekplatsen ut på golvet och hamnat mellan soffan och soffbordet? Antingen så rullade han tre (?) gånger, eller så kröp han dit!

Ossian är jätteduktig på att sitta, och han har börjat med att plocka ur leksakslådan. Han bankar med saker och slänger/skuffar iväg dem så långt han kan. Tidningar är en hit, som tur är stoppar han inte så mycket av dem i munnen... Han har fått mina gamla gravidtidningar att leka med, en på filten och de andra i bokhyllan så att han kan åka dit med gåstolen och riva ner. Det känns som att det går så fort just nu. Två tänder där nere, han sitter stadigt och leker och han gungar på knäna. Än så länge bara i sängen, men han kryper nog ta mig tusan iväg snart?
    Hoppas verkligen det i alla fall, för det märks att han blir förbannad när han inte kommer dit han vill och inte når saker som ligger utom räckhåll.

Ikväll blir det schnitzel och potatis åt Johannes, jag åt lite hos Mummi så orkar inte mer...! Vi har ingen beasås hemma, som vi brukar äta till... får försöka vispa ihop själv, undrar om det blir gott. Det märks!

// Sabina

0 kommentarer: