RSS

fredag 15 oktober 2010

Ungefär en vecka utan amning

Nu är det väl ungefär en vecka sen vi slutade amma, kanske lite mer till och med. Det är blandade känslor, måste jag säga. Från att ha skytt det som pesten i början, till att tycka att det bara var mysigt och smidigt. Jag saknar det nog lite, men känns ändå som att jag lätt kan vänja mig med att slippa mjölkfläckar på kläderna och sylvassa tänder gnaga på brösten... =)
    Ossian saknar det nog inte ett dugg, majsvälling var mycket godare, kom snabbare och mättade mer. Det trodde jag ju inte heller någonsin skulle hända, att han skulle ta flaskan. Men när han väl hade fått smak på det så ratade han snabbt bröstet, först på dagen, sen på kvällen och sen till sist till och med på natten även om han var vrålhungrig. Det känns skönt att det skedde på hans villkor, så att vi slapp krångla med det när han är över ett år eller så... jag hade lätt kunnat amma längre om han hade velat, och om det funnits mjölk. Tyvärr var det ju ont om den varan sen ett bra tag tillbaka - antagligen därför jag inte haft ont eller något.

Idag har vi varit ute på landet hela dagen nästan, jag kände inte för att sitta i den här pisslägenheten idag. Det känns faktiskt som en riktig pisslägenhet... för liten och inte ett dugg mysig. Det ekar trots att vi har fullproppat med möbler, och man hör varje grej som grannen nedanför gör. Jättekul.
    Det kanske känns så för att jag inte kan bärga mig tills vi flyttar in i 4 rum och kök istället... plus möblerbar överhall ;-)

// Sabina

0 kommentarer: