RSS

måndag 15 november 2010

Helgen

I lördags firade vi min födelsedag och Fars dag eftersom det var då vi båda skulle vara hemma samtidigt. Johannes fick kaffe på sängen av mig och två paket från Ossian, en snuskopp och en pappamugg. Vid halv sex på kvällen kom Ossians farmor, hon hade lovat att vara barnvakt efter att han lagt sig så att vi kunde gå ut och ta en bit mat tillsammans. Ossian var lite trilskig vid läggningen, så han kände nog på sig att vi skulle iväg. Och det är ju inte så ofta mamma lägger honom finklädd heller, haha. Jag fick ett av mina paket, en fin klocka med strass.

Vi åt på Texas, hade först funderingar på Berggrens källare eller Bella Notte, men Texas har god mat och rejält. Jag åt fläskfilémedaljonger och Johannes halvblodig ryggbiff. Det kändes ganska skumt att vara utan Ossian först, båda tillsammans. Det var ju första gången sen han föddes!
   Efter maten gick vi till O'learys och tog varsin drink, för det är ju typ enda stället i stan där de kan göra bra drinkar. Vi vände i dörren till Wetternmagasinet, för det var ingen musik eller något. Vi avslutade med ett nostalgibesök på Brygget. Tror vi kom hem kvart i elva eller något sånt, haha. Nästan lite hemlängtan efter Ossi ;-)

På söndagsmorgonen fick jag kaffe och tårta på sängen, och DVD-boxen med Desperate Housewives säsong 6.   Sen var det bara att gå upp och göra sig i ordning (och Ossian) för att åka ut till landet för att fira Fars dag och min födelsedag med familjen. Johannes skulle till sin pappa lite senare och äta mat med honom och sin lillasyster. Vi glömde båda ta med presenterna till våra pappor, haha!

Nu är Ossian ute och krypålar i hallen, bäst att kolla vad han gör så inga smulor hamnar i munnen. Det ska dammsugas idag igen, sen kommer Johan och äter mat efter klockan fem :-)

// Sabina

0 kommentarer: