RSS

fredag 12 november 2010

Slaskpromenad

Det blev det idag, milt sagt. All snö är ju borta, usch så tråkigt det ser ut... plus dimma på det! Jag och Ossis faster med lilla kusin Ville var ute på barnvagnspromenad till stan för att uträtta lite ärenden. På hemvägen började det regna, men vi hann hem innan det värsta. Ville sov hela tiden och Ossian vaknade först på hemvägen.

I onsdags var vi på babycafét med Jenna och Casey, den här gången var det många fler barn där och det blev mer sång. Alla bebisar trivdes bra, men de flesta blev också väldigt trötta framåt tolv. Det var nog bara Casey som fortfarande var på strålande humör, men hon hade ju också sovit i bilen en stund innan =)
    Det blir att gå nästa vecka också, så alla är välkomna att hänga på... det är trevligt.

I morgon ska vi ha barnvakt på riktigt för första gången, jag och Johannes ska ut och äta på Texas på kvällen. Ossis farmor ska vara här hos oss, vi får se hur vi gör. Vi kanske lägger honom innan vi går, det känns som att det blir enklast. Så får vi hoppas att han inte blir som i går kväll - då sov han två timmar, vaknade sen och var ledsen som han brukar ibland. Skillnaden var att han inte somnade om direkt när han fick nappen, som han brukar, utan när jag började gå ut ur rummet blev han ledsen igen. Jag försökte flera gånger, men han blev bara mer och mer ledsen. Så vi la oss båda två i sängen och jag läste medan han somnade. Johannes sov hos sin mamma i natt, då han slutade halv tio på kvällen och började sju på morgonen där efter.

// Sabina

0 kommentarer: