RSS

måndag 13 september 2010

Hösten är på väg... tror jag?

Det börjar bli väldigt färgglatt i träden nu, så härligt! Om min kamera hade fungerat så skulle jag ha tagit massvis med kort, men den strejkar igen. Ingen aning om den kommer starta någonsin igen, ibland tar den ju en paus på en vecka eller så och hoppar igång igen. Men denna gången har den varit död ganska länge... likaså bloggen, hö-hö.

Sedan sist jag skrev har det faktiskt varit ganska fullt upp. Vi har planerat dop, dopfika, träffat prästen, jag har installerat om Windows, kört pappa från Wetternmagasinet, hälsat på familjen, pratat om hus och jobb... Och så har vi blivit helt friska från förkylningarna! (Blogginlägget idag saknar bilder både för kamerans skull och för att alla gamla bilder ligger på den externa hdd:n)

Idag var vi och kollade på huset utanför Fornåsa, väldigt charmigt måste jag säga. Mycket är kvar från 30-talet när det byggdes, och det är inget minus. Dessutom är det gammeldags fönster - jättefint med de små rutorna! Nu väntar vi på att få lite siffror på ungefärlig vedåtgång, så att vi kan räkna på om vi har råd. Men det hoppas vi verkligen, för det kommer bli mycket pengar sparade på Johannes resor från stan och till Fornåsa. Bor vi där kan han cykla.
    Men det är sånt framtiden får utvisa, så att säga. Jag kan också få lite möjligheter till jobb om vi bor där, jättebra!

Medan vi var och hälsade på så gick vi in i "mangårdsbyggnaden" (aka det stora huset) för att fika. Familjens yngsta barn och Ossian lekte med en sån där leksak där man puttar kulor och grejer på. Pojken fick lite svaj på stolen där han satt, 1,5 år så koordinationen är ju inte jättebra, och det slutade med att han ramlade i golvet, fick med sig leksaken i ansiktet och Ossian håller fortfarande kvar stenhårt och fick väl ont i armen och handen. Illtjut från båda två! Men det blev varken bulor, blåmärken, armar ur led eller någon större katastrof. Men det var ju i alla fall Ossians första lekmissöde, det kan ju vara värt att minnas.

Idag har vi annars varit på stan en sväng och njutit av det fina vädret, beställde en rysk banantårta till dopfikat och jag köpte en svart cardigan att ha över klänningen. Man ska väl nämligen inte ha bara axlar i kyrkan, det har svärmor lärt mig x) Det blir att återanvända studentklänningen - jag kom faktiskt i den! Men den satt åt på ett inte så gött korsettliknande sätt, men det går i alla fall att stänga den.

// Sabina

0 kommentarer: