RSS

tisdag 21 september 2010

Uaarggh, "såsarna" tillbaka i stan!

Nu ryker vårdnadsbidraget, frågan är bara när... jag har tagit ut 200 dagar föräldraledigt, man måste ha tagit ut 250 för att få ansöka om bidraget (papper från Försäkringskassan ska vara med). I nuläget tar jag ut 6 dagar/vecka så frågan är om jag inte skulle ta ut 7 dagar. Det kanske går att lägga till på min nuvarande ansökan hos FK på något vis! Förhoppningsvis dröjer det lite innan sossarna tar bort och lägger till saker i kommunen, men det lär bli på håret där efter årsskiftet. Jag funderar också på om dagarna som mamman och pappan tar ut tillsammans, eller om det gäller bara den föräldern som ska vara hemma. Johannes ska ju vara hemma i december, det är inte riktigt klart hur många arbetsdagar än. Förhoppningsvis kan vi få våra scheman i oktober-november så kan jag ta ut dagar när ingen av oss ska/skulle ha jobbat och fylla upp på så vis.

Det är så typiskt, nu när vi har blivit riktigt sugna på huset. Det ligger förresten bara någon kilometer från kommungränsen, waaah! Så arg man kan bli.
    Men det kan nog ordna sig utan vårdnadsbidrag också, vi får diskutera lite nu innan den första.

Idag är det ju ganska pissigt väder, men de lovade på nyheterna igår att det skulle klarna upp framåt 14-tiden. Bra, för vi ska köra soffor. Vi ska få en skinnsoffa och fåtöljer och Johannes mamma ska ta över vår gamla soffta och fåtölj.

// Sabina

0 kommentarer: