RSS

torsdag 2 september 2010

Saaataans dator... *mutter*

Urrgh! Datorn laggar galet idag. Måste verkligen köpa DVD-skivor snart och fixa formateringen! Jag hade bara x86 Windows 7 hemma, och jag har en x64 processor (?).

Förkylningen är bättre för min del, hoppas det bara går framåt nu och inte blir några bakslag. Ossian är fortfarande väldigt täppt, så vi var på Apoteket och köpte avsvällande näsdroppar åt honom i förmiddags. De hjälper en del i alla fall, ikväll har han sovit bra sen jag lade honom. Bara vaknat en gång än så länge :-)

Middagsplanerna idag blev lite konstiga. Johannes sa på väg till jobbet att jag inte behövde göra någon mat åt honom ikväll, han kände sig väl lite taskig i kistan. Men så ringde han precis när jag satt igång mat åt bara mig själv, och sa att han ville ha middagl. Haha, så det slutade med att han sa att han får väl ta en ugnspizza, men jag ska göra lite åt honom i alla fall. Det är inte gott med färdigpizza direkt, usch. Försökte få i mig en Grandiosa kebab igår, men det var inte lätt alltså...
    Egen klyftpotatis, beasås och kalkonschnitzel blev/blir det idag!

Vi träffade en gammal högstadiekompis på vägen till Apoteket, hon hade hämtat sin dotter på dagis precis. Först då kom vi på att vi båda bor i samma område, haha. Det går inte fort att lista ut saker här direkt ;-)


// Sabina

3 kommentarer:

Petri Torvinen sa...

Jobbigt med datorer. Om Ni nu inte vill satsa på en BRA dator för 14 000 kr?

Jag åt själv korv stroganoff med ris. Det är alltid godast med egenlagat... dock blev min mat lite för mycket kryddat.

Ha det bra.

Petri Torvinen

Sabina sa...

Ska du sälja din, haha? Eller är det vad en mac kostar i nypris? Har inte råd vilket som... :-(
Det går inte ens jämföra hemlagat med färdiglagat! Stroganoff är en hit, det gäller att hålla det lagom med salt och vit- och svartpeppar så brukar det bli bra. Blandar man in andra kryddor brukar det sluta med att det smakar köttfärsås... med korv ^^

Petri Torvinen sa...

Jag betalar 353 kr/mån i 3 år + applecare 1000 kr som man betalar in den första månaden (får man problem t.ex. med de virus som folk skapat till mac; finns fick jag höra, men brandväggen hindrar besök på sådana sajter!) + andra problem helt gratis i 3 år.

Så det lönar sig.

Det var första gången jag gjorde eget,... har antingen köpt färdigt eller så har någon annan tillagat det. Trots styrkan på kryddorna åt jag ändå två portioner.

/Petri