RSS

onsdag 28 juli 2010

Schemafel

Johannes hade fått fel schema på jobbet - såklart, eftersom jag var duktig och skrev i alla tiderna i almackan. Nu är det bara att skriva om varenda dag i en månad framåt.

Idag var vi på Karlsbybadet och chillade, det var ju lagom skönt ute. Vattnet var dock lite för kallt för min smak, men Johannes doppade sig och simmade lite. Vi fikade och busade med Ossian på filten, bland hundratals getingar. Skvallerpressen överdriver inte när de skriver att det är massvis av getingar i år!
   Då känns det rätt skönt att han tar nappen nu, det är lite mindre risk att de flyger in i munnen då.

Ja, ni läste rätt - vår nappvägrare älskar att tutta på nappar numera. Allra bäst går det i vagnen med gosetrasan (en Dinglis som ser ut som en ko) eller i bilen. Jag har inte velat ge honom nappen när han ska sova på natten, så hoppas att det går att undvika. Då kanske man slipper springa efter den på nätterna sen! Vi har tränat och försökt med nappen sen han började fibbla in tummen i munnen, jag var tumbarn och mina tänder är inte allt för roliga med ett rejält överbett. Tandställningen hjälpte ju inte heller.
    Han fick nappen i morse på test, för jag var så trött och ville att han skulle somna om vid åtta när vi varit uppe och luftat rumpan och lekt lite. Och det gjorde han bredvid mig i sängen. Så det blir nog att göra likadant i morgon :-) 


Funderar på om han inte har flera tänder på gång, en kindtand är ju på väg upp. Det är rätt så bulligt på tandköttet. Jag kände i dag och tror nästan att det kanske är en framtand där uppe på väg också. Vi får se vilken som hinner först, eller om de väntar ett tag till.
    Känns som det vore bäst om han fick dem lite senare, så slipper han tappa dem så tidigt. Mjölktänderna är ju bra att ha kvar så länge som möjligt!

I morron är vi bjudna på middag hos Mummi (jag vet hur det stavas nu!) och så ska vi ta omgång två av storhandlingen. Vi var ju på Maxi när barnbidraget kom, men det räcker ju inte till allt som behövs för en månad. Så ska vi till IKEA någon dag också och köpa en matstol till Ossian, pastaslev, bunkar och lite annat smått och gott. Mattor behöver vi verkligen nya, jag har slängt ut de gamla på balkongen - det blir som sand under varenda en, jätteäckligt. Det kanske IKEA också har, annars blir det nog Rusta.

// Sabina

0 kommentarer: