RSS

onsdag 4 augusti 2010

Hihi!

Blev så glad häromdagen, för jag hittade Maria Montazamis blogg på Amelia!
Det är min och Johannes favorithemmafru, haha.

I dag försöker jag få tag på prästen Pekka så vi äntligen kan bestämma tid för dopet i Nykyrka, men han svarar inte. Jag kanske har ett djävulsmärkt nummer... och så krånglar min telefon igen med minneskortet. Jag som hade en sån fin bild på Ossi i bilen!
    Ossian ligger på sin filt under babygymmet och försöker snurra runt hela tiden. I morse så låg han tvärs över sängen igen och hade massa bubbelljud för sig.

Vi åt hos hans farmor igår, och tror det var då han kom på alla nya läten han hållit på med. Han vaknade två gånger i natt och bubblade för sig själv också ;-)

Och återigen har vi haft tur med kläder - min jobbarkompis gav oss en kasse full med 62-74 och det mesta såg lagom ut och var snyggt.

Ossian släpper numer knappt nappen och gosen, vilket känns ganska konstigt då han vägrade ha den överhuvudtaget i fyra och en halv månad! Men det är perfekt när han ska sova, nackdelen är att han somnar inte längre när han ammar utan vill somna i sängen istället. Men det kan lika gärna ha att göra med att han inte har så mycket tid att amma längre, allt annat är så spännande. Dessutom börjar det bli lite dåligt med mjölk, så jag tror vi måste försöka vänja honom med ersättning nu. Kanske ha lite ovanpå banangröten han älskar eller laga den på ersättning, vi får prova oss fram helt enkelt. Bara han får i sig näring på något vis!
     Och tillbaka till nappen, jag vågar inte låta honom sova hela natten med den ifall sugdelen lossnar - är jag löjlig or what? Ska köpa nya nappar så kanske jag slipper pilla ut den efter en halvtimme.

Han äter två-tre mål om dagen, två gröt och en burklunch. Just nu så verkar han lite trög i magen, så jag har gett honom päron och hoppas att det hjälper. Katrinplommonen var nog lite väl starkt, de hjälpte ju men han fick ont hela dagen. Han är inte hård som harpluttar, men det är inte riktigt så löst som det borde vara heller.

Jag har börjat på ett litet projekt också, att skriva en mammabok. Vi får se om den blir någorlunda klar det här århundradet eller nästa...

// Sabina

0 kommentarer: