RSS

söndag 7 mars 2010

Alice i Underlandet & ananas

Filmen var faktiskt bättre än jag hade förväntat mig - eller snyggare kanske man ska säga. Tror mest det var för att den var riktigt bra filmad och fixad som gjorde det hela. Plus det faktum att man i denna hade en rejälare story, inte bara en massa flummighet på flummighet!
    Det var jag, Johannes, Timo, Rajraj, Zara och en Petri som var iväg och såg den. Vi hämtade biljetterna fyrtiofem minuter innan filmen började, så det blev Ming en sväng innan. Jag tog en frukt och glass medan de övriga i sällskapet tog varsin öl. Kan bara säga att restaurangen inte direkt blivit bättre sen jag åt där sist, fruktcoctailen hade varit frusen så det var inte så värst gött!
    Sen var det dags för filmen, och efter det åkte vi hem till Rajraj och Zara efter ett stopp på Momangen. Johannes och Timo tog varsitt sexpack, för SJUTTIO KRONOR STYCK! Hutlöst, or what?

Idag så har vi varit iväg till Johannes mamma och ätit kålpudding, det var mumsigt. Varsin grodbakelse blev det också (ni vet, bakelserna á la prinsesstårta) på det. Maxi svängde vi förbi för andra gången idag på väg hem och handlade lite bröd, cornflakes och ananas! För att, hör och häpna:
    "Ananas innehåller enzymet bromelain som man tror mjukar upp livmoderhalsen och sätter igång förlossningen"
    Nu vet jag inte om burkananas är lika effektivt som färsk, men med tanke på vilka blåsor man kan få av den färska så blev det två burkar. Så det blir ananasätning ikväll, kanske slänger på lite glass eller grädde också. Magen lär ju ändå vara körd efter kålen, så lite mjölk på det gör nog varken från eller till... Om inte annat, ifall magen kommer igång kanske resten går av sig självt sen! He-he, uschaan...

// Sabina

0 kommentarer: