RSS

onsdag 24 mars 2010

En vecka med bebis

Idag är det en vecka sen Ossian föddes! Navelstumpen trillade iväg idag, det var skönt för den luktade verkligen som en påse kvarglömda jordnötter... ^.^
    Han har fått sitt första bad, och vi har varit ute på långpromenad till Råssnäsudden. Det är så svårt att veta om det är varmt nog i vagnen. Vi har bäddat in med massa filtar, eftersom det kändes onödigt att köpa åkpåse när det snart är vår och vi inte behöver den förrän i höst igen. Men han kändes varm på ryggen, så det hoppas vi att han var också.



Själv har jag fått på mig ett par jeans ur gamla garderoben, tjoo! Magen är ju helt borta, bara väntar på att musklerna ska åka tillbaka till sina platser så man kan trimma till den lite. Och så är det ju låren och rumpan kvar, där hamnade det mesta av mina 15kg. Men det är väl ingenting ett par skapliga promenader kan lösa såhär i början. Skönt att vara ute och gå är det inte riktigt än, jäkla klipp alltså... Fast jag tar hellre det än att de skulle ha dragit ut honom med sugklocka.
    Funderar på om man ska våga ta en kik i spegeln snart, hrrmm... Inte troligt. Tar det efter att jag varit på efterkontrollen, hehe. Saknar att ta ett varmt, skönt bad... men det får också vänta några veckor, antar jag. En sak som jag längtat efter sen förra sommaren - brieost & kex - åt jag i alla fall häromdagen! Jäklar så mumsigt det var.

I morgon ska vi hälsa på farmor Rinta för första gången, hoppas hennes jobbiga granne kan stanna inne hos sig för en gångs skull! Nyfiknare gård finns inte att hitta på den här sidan stan.
    Idag så var Ossians gudfar Robby här, och Timo "farbror Krull".

Ikväll ska Johannes mata Ossian för första gången, det blir mysigt. Det känns ju väldigt orättvist att jag får mysa hela tiden och han får mest ha honom när det är blöjbyte eller han är vaken, dom korta stunder han är det. När han är vaken är väldigt pigg och nyfiken dock, det är kul. Jag har i alla fall pumpat ur 80ml att börja med, så får vi se om han vill ta flaskan. Om det går bra skulle jag inte ha något emot att varva med ersättning då och då, det är så krångligt med amningsnappen när det är folk i närheten (eller så är jag bara för pryd). Hoppas att han kan sluta med den efter två veckor, vi skulle ha den tills dess i alla fall och sen testa oss fram.
    På måndag ska vi till BVC och väga honom, gissar på att han passerat fyra kilo då. När sköterskan var här igår så vägde han 3890 gram. Han har gått upp 210 gram på 6 dagar, och dippade bara där i början.

// Sabina
   

0 kommentarer: