RSS

torsdag 11 mars 2010

BF+1

Asch, typiskt! Trodde vi skulle få en son som passar tiden... men han brås nog på pappan sin ;-)

Det blev besök hos barnmorskan idag, hon kollade hjärtljudet och mätte magen och blodtrycket. Det såg bra ut. Så fick jag en tid för att göra CTG-kurva och bedömning om igångsättning 23:e mars. Men hoppas att det inte behöver gå ända till igångsättning, det skulle kännas bättre om det startade naturligt.
    De verkar vara så stressade på igångsättningen? "Så fort du är öppen 2 centimeter så spränger man hinnorna och sätter värkstimulerande dropp" - jahaa, kunde man inte spränga hinnorna och vänta lite med droppet ifall det räcker så? Det kan ju bli ett jäkla värkarbete på en gång, är det inte bättre att det får byggas upp om det är möjligt?

Johannes och jag tog en promenad efteråt, vi tänkte gå till Råssnäsudden men vi kom bara till husen där innan mina fogar inte pallade mer, haha. Hade vi inte vänt där så hade vi nog inte kommit hem idag... Åt lite lunch och sov sen, det gick knappt gå ur sängen sen!
    Nu försöker jag ringa till Specsavers och fråga om jag inte har en linsundersökning innestående eftersom jag hade linser på autogiro hos dem. Men troligtvis har den förfallit... då ska jag höra om de har nåt papper på styrkorna, så jag kan beställa nya linser. Tror jag ska köpa dom här, dygnet-runt-linser. Jag hade det ett tag förut, och det är jättesmidigt och bra. Jag sover ändå alltid med dom på!
    Dock så svarar ingen, det bara piper till efter en lång stund och sen bryts samtalet. Kanske fel nummer på Eniro... eller så orkar dom inte med kunder idag?

Och just det - lämnade in bild för motivtårtan Johannes ska få på födelsedagen nästa vecka. Toronto Maple Leafs, på vit bakgrund och med svart runt om (ifall vi lyckades enas om samma sak på Lilla Hem, hon vi pratade med hade lite problem att få tag på bagare). Men jag tror det blir snyggt i alla fall, tanken är att det ska se ut som en puck. Mycket marsipan blir det i alla fall, det är mumsigt! 265 kronor kostade den, så det blir min present till älskling denna gång.
    Nästa månad blir nog lite bättre ekonomiskt, då får vi väl barnbidraget, kanske bostadsbidrag och sen har vi inte bildelar att betala heller! Det är nämligen bilen som kraschar vår ekonomi, haha. Alla utgifter på den kom i januari-februari. Men nu ska den väl förhoppningsvis hålla till nästa besiktning i alla fall.

Nej, ska väl kolla klart på Top Chef och sen faktiskt dra ett par tag med dammsugaren.

// Sabina

0 kommentarer: