RSS

torsdag 27 maj 2010

Barnvakt

Idag kommer min brorsdotter hit vid klockan två och stannar till sex-sju, tror jag. Vi ska hitta på något roligt, kanske gå på stan och äta en glass eller till McDonalds. Och jag tror hon tycker ICA Maxi är kul också. Vi får väl se vad det blir!

Nu äter jag en onyttig frukost (Ettan & en banan med en slurk cola) innan jag och Ossi ska hoppa ner i badet. Han ligger och luftar rumpan under babygymmet just nu. Han som har så ljust hår egentligen är brunhårig för tillfället, det är svettigt med sommar!
    Efter badet tänker jag göra i ordning en fralla med skinka och kanske, kanske ost om jag vågar - vi köpte såna där man åt i skolan.

Igår så var jag ju hos mamma en sväng, eftersom vi körde Johannes till jobbet halv nio på morgonen. Där glömde jag hälften av det jag skulle ha med mig hem - ett par av Ossians byxor, hans Nalle Puh-filt, mina Pringles, en kruka med penséer som vi skulle få... Tur det är Mors Dag på söndag, då blir det middag hos mamma med brorsorna och alla barnen - som vanligt! Får ta hem grejerna då, och glömma ett par nya saker.

Igår var också Ossian på helt underbart humör hela dagen, jag trodde flera gånger att han hade feber och var tyst och lugn för det. Men ingen feber, så han var väl bara glad. Han var glad ända tills efter elva igår kväll, hmm... Johannes och jag var däremot inte lika pigga som honom, haha. Men han somnade till slut, till tjugo i fem, åt en slurk och sov bredvid oss till kvart i nio när vi gick upp. Då upptäckte jag att vi glömt Smulan på balkongen, hon jamade jätteargt när hon äntligen fick komma in...
    Grannen borrar i väggarna sjuuukt tidigt, suck. Och så är det nåt vägarbete utanför, bredvid fotbollsplanen. 

// Sabina

0 kommentarer: