RSS

lördag 29 maj 2010

Mors Dags-firande

Vi firade Mors dag idag istället, hemma hos mamma och pappa. av mig fick hon en mascara (den där "false lash", eller vad den heter) och en bukett rosor i någon spännande, orangeaktig färg. Mina bröder och deras familjer kom dit, och vi fikade och grillade. Det var som det brukar under våra träffar, ungefär. Min lillasyster summerade dagen ganska bra på Facebook för en stund sen:
    "Det var morsdag kalas idag, Jimmy och magnus blev lite fulla mest jimmy då, jimmy åkte trejuling ner för en stor backe med cigg i munnen tog bilder kan kanske lägga in dom,han fes så det stank som fan!! det blev ett väldigt roligt kalas med släkten, Jimmy drack 7 st öl magnus 4-3 vet inte riktit Vi skrattade som bara den, tror inte att vi skrattat så mycket förut haha!!!"

Haha, nåja - något sånt var det väl! Jag ska slänga upp en bild på brorsan när lillasyster lyckats ladda upp den på nätet.

Ossian var på jättebra humör hela dagen, pigg som lärka. Men aningen övertrött var han när vi åkte hemåt, han hade inte lyckats sova någonting sen förmiddagen. Så han satt med ögonen vidöppna och kollade på Nalle Puh-solskyddet hela vägen och gnodde näsan då och då, med lite gnäll.
    Och väl hemma hoade han och flinade på skötbordet, och bråkade vid amningen tills han fick ligga på rygg och äta - då slocknade han som ett ljus! Nu sussar han så gott i sin säng... jag funderar på att gå och lägga mig och läsa en stund innan jag också slocknar. Vänta på Johannes som är på sin farbrors 50-årskalas orkar jag nog inte, vem vet hur sent det kan bli?
   
Han ringde mig förut under turen till Löfstad Slott och sa "jag bara njuuuter" - historienörden i sitt esse, haha. Söt är han ;-)

// Sabina

0 kommentarer: