RSS

fredag 28 maj 2010

En tur till stan...

Var på stan en sväng idag igen innan Johannes skulle till jobbet. Fick ett par jättesnygga Leejeans som Mors-dagspresent! Som de på bilden, men ljusare färg på sömmarna bara. Känns härligt att ha ett par "förstavalsjeans" i garderoben igen, kommer ju nämligen inte i mina snyggaste och räknar inte direkt med att någonsin komma i dem. Höfterna har verkligen expanderat, haha. I alla fall, tack så mycket Ossi och älskling!

Lilla herrn var väldigt gnällig och hungrig hela tiden, så han blev buren på och matad mest hela tiden. Vi åt lunch på Motorcaféet, och då somnade han faktiskt i vagnen. Kanske mer av utmattning än av något annat, hehe... får se hur länge han sover nu, håller på att tina en köttfärs och hoppas att jag hinner göra mat innan han vaknar och vill äta igen. Törs inte tina färsen i micron, för den kör tydligen på 100 % värme vilken effekt man än väljer! Slutar väl med att hela biten blir brun och äcklig... men hinner jag inte nu så tar det ju inte så lång stund att steka på den senare ikväll när vi hämtat Johannes på jobbet. Tänkte testa Oatleys havregrädde till såsen.

Johannes ska iväg med sin mamma i morgon till Löfstad Slott (tror det var Löfstad i alla fall) och gå på en vernissage om Axel von Fersen (Färs, hö-hö. Han var tydligen älskare till Marie Antoinette). Sen ska de äta lite mat och fira att det är Mors Dag på söndag. Johannes favoritförfattare Herman Lindqvist ska öppningstala innan vernissagen, så han hoppas att han kan få en bok signerad också!
    Jag valde att inte följa med, så de får dagen för sig själva. Sen är det ju inte riktigt mitt intresse heller. Det hade visserligen varit kul att se slottet, men tänk Hermans min om Ossian skulle börja gallskrika och avbryta honom under talet! xD
    Nej ni, ingen vernissage för min del...

// Sabina

0 kommentarer: