RSS

lördag 8 maj 2010

Vikt & längd

Glömde ju skriva vad Ossian vägde när vi var på BVC i tisdags! Det var 5020 gram, och jag mätte honom med tumstocken och han är cirka 60 cm lång. Så med andra ord är det inga problem om han sover hela nätterna utan att äta.
    Han åt visserligen vid 3 i natt, men det är ju bara att räkna med. För så fort man tror att de har skaffat sig en rutin så ändras det! =D

Nu sover han i alla fall i bilstolen, vi har varit hos hans mormor och morfar en sväng. Han kissade ner morfars träskor, hahaha. Det var kul. Och så gav han en "titta-kors-show" i soffan också, vi skrattade nästan så vi tjöt. Mamma tycker jag skämmer bort honom när han får ligga och tutta hela eftermiddagarna, men ungen tar ju inte nappen eller flaska så vad göra? Hellre att han tuttar och jag är bänkad framför något bra på TV än att han ligger och skriker.
    Har ju nämligen Desperate Housewives-maraton medan han äter, och när jag inte har några avsnitt kvar på det kan jag ju kolla om Vänner (för typ fjärde gången). Och om de avsnitten mot all förmodan skulle ta slut (det är 10 säsonger) har jag GTO (Great teacher Onizuka) och första LOST-boxen. Det är rätt gött att vara mammaledig, hehe. I alla fall när det regnar och är trist, när det är fint så springer jag nog ut med honom i barnvagnen. Snart kan man ju gå i Varamon utan att frysa ihjäl!

Ikväll ska jag försöka hinna laga något gott med en fläskfilé som ligger på rumstining, om det inte blir magont vill säga. Då blir det bacon och makaroner eller hamburgare till mat. Åt ju lite av mammas goooda Jansson förut, med äkta grädde i, så lite skrik är jag i beredskap på. Stackarn, som får lida när hans mamma inte kan säga nej till god mat!

// Sabina

0 kommentarer: