RSS

torsdag 5 augusti 2010

Fästing... blä!

I förrgår hittade Johannes en fästing på överarmen, in mot kroppen. Han har känt sig lite dålig i några dagar, men envisingen ringer ju aldrig till Vårdcentralen! Även om det inte är fästingen som gör det så är det ju något i kroppen som gör honom slö och dålig.
    Jag ska tvinga honom att ringa first thing in the morning...

Nu sover Ossian, som vanligt numera efter en kort amning och lite längre klappande i sängen. Det får mig verkligen att känna att han blir större och större när han inte somnar vid bröstet längre! Nu vill han ligga och tutta på nappen, böka lite och känna på gosen innan han somnar. Helst ska jag "dunka" honom lite på huvudet, inte hårt förstås, haha. Det tar ungefär en halvtimma att lägga honom, helt klart godkänt. Jag vill aldrig mer tillbaka till när han hade magont varje kväll och läggningen kunde ta två timmar!

Det är väl också så att vi har blivit bättre på att tolka vad han vill nu, därför känns han lättare på många sätt. Idag kanske jag kan lyckas lägga upp mobilbilden... *krånglar frenetiskt med telefonen*.
    Nej, det gick inte idag heller - nu finns minneskortsikonen på startsidan för telefonen, men det går inte hitta sakerna från minneskortet. Det får väl bli en annan bild!

Bilden är från vår vistelse på landet. Där var jag idag också och hälsade på med Ossian. Vi tog en långpromenad med hans mormor, morbror och moster och köpte potatis och jordgubbar på en gård.

Lina (hunden) som älskar vatten och var väldigt varm och törstig passade på att lägga sig i en lerig vattenpöl på vägen dit. Hon såg ungefär ut som en bananasplit när hon lapat klart! Som tur var fanns det en stor bevattningsdamm på gården som hon kunde bada i och bli fin igen!

Prästen har inte ringt idag, jag vet inte vad jag ska göra riktigt? Han har bara telefontid på onsdagar 9-12, så det känns lönlöst att ringa någon annan gång. Hoppas att han hör av sig snart.

Ikväll blir det nog ett par avsnitt Wildboyz, vi har två filmer på väg men de har inte kommit fram. Så det får duga sålänge!


// Sabina

0 kommentarer: