RSS

onsdag 18 augusti 2010

Ramlösa duger visst inte

Nej ni, igår fick jag ovett på Familjeliv för att jag topsade Ossian med Ramlösa och inte med riktigt vischyvatten! Men vad faan, bvc-sköterskan sa ju att Ramlösa var bra. Det blir att besöka Maxi eller Willy och inhandla vischyvatten på glasflaska, har inte sett det på Östenssons faktiskt. Frågan är bara hur vi ska komma dit, vi får väl gå eftersom bilen inte ska köras med...

På fredag och lördag är det ju ett litet happening på Bondebacka med musik. Vi kanske tar oss en promenad med vagnen dit upp och ser hur hög volym det är, några hörselkåpor till Ossian har vi ju inte. Det kanske jag kan köpa på fredag när vi ska till Biltema, om de inte är för dyra. Såna kommer ju alltid till användning.

Båda grabbarna i huset ligger och sover just nu, och jag ska väl städa badrummet lite. Började igår men det var så tråkigt.
    Tvätta behöver vi också, ska kila ut i tvättstugan och se vad det finns för lediga tider.

Igår drabbades datorn av trojanen på Familjeliv dessutom, trodde aldrig att den skulle gå att få igång igen. Det "roliga" var att den började krångla när jag hade tagit bort de infekterade filerna, det var säkert någon viktig fil för uppstart som var med bland dem. Men windows körde lite repair, och så kom den äntligen igång efter att ha stängt av sig helt flera gånger. När jag får tillbaka min externa ska jag kopiera över de sista filerna som inte finns på den och formatera datorn.
    Det behövs ju i alla fall, helt sjukt vad mycket onödiga småprogram man installerar och sen använder kanske en gång. Sen ligger de bara och drar.

I morgon är det föräldragrupp halv elva på förmiddagen, och Johannes är ledig så han får följa med. Vi får se om det är några andra pappor där den här gången, när jag var sist var det i alla fall två stycken! Ska bli roligt att se hur de andra bebisarna har utvecklats, nu lär dom ju vara mer medvetna om varandra i alla fall. Och på måndag är det vaccination igen, tur Johannes är ledig då också. Men den här gången är det väl bara en spruta?

Vi har fortfarande inte hört något om huset och väntar med spänning!

// Sabina

3 kommentarer:

LaiminaNaiL sa...

Är väl två sprutor varje gång :-) Har det varit för oss iaf, Evelina tog dom sista 2 nu i måndags :-) Sen är det nåt nytt vid 1½ :-PP

jenna sa...

hej, skulle bara säga att de e samma sprutor som sist dom tar denna gången med, de e dos två. så så de e samma eländiga j*vla spruta:P haha :P

Sabina sa...

Meeeeh -.- Jaja, jag svimmar nog inte denna gången heller... får vi hoppas! :P