RSS

fredag 13 augusti 2010

Heldag på landet

Det blev det igår, körde Johannes till jobbet och var sen hos mamma och pappa tills han slutade halv 10! Eller ja, vi åkte en sväng till stan för mamma, lillasyster och lillebror skulle klippa sig. Jag är också jäkligt sugen på en hårklippning, men har ju inte pengar som vanligt... något liknande som på bilden vill jag ha, tror det ska passa mitt ansikte i alla fall. Hoppas att håret inte är såpass slitet att det måste klippas för kort bara, det ska väl helst vara en bit nedanför axlarna om det ska funka så det inte ser ut som en förvuxen page eller dagisfrökenfrilla. Just nu är det lika långt som på bilden, men är nog en hel del som behöver tas av.

Brorsan kollade på bilen också, det har ju gnisslat om bromsen fram och nyss så började det skrapa också. Så det blir att köpa nya belägg. Eller var det bromsskivor? Jag vet inte, jag får ringa och fråga. Det får väl bli nästa vecka när barnbidraget kommer! I morgon ska jag och Ossians farfar byta bakdäcken på bilen i alla fall, för nu är dom verkligen slut. Egentligen skulle jag vilja lägga om de nya däcken på våra alufälgar, men vi får ta det en annan dag. Huvudsaken är att det kommer på ett par godkända!

Vår "nya" soffa och fåtölj är på plats nu, och det blev riktigt hemtrevligt. Jag tror att jag har satt dynorna lite fel på soffan bara, haha. Ska se om jag kan klura ut vilka som bytt plats.

Johannes är ledig idag, men det blir nog mest chill. Vi har en film vi ska se på ikväll i alla fall, "My sassy girl". Koreansk, tror jag? Så måste vi lämna tillbaka filmer på Hemmakväll och köpa lite matburkar till Ossian. I två dagar har han inte haft någon vidare aptit, men det kan bero på att han inte satt i sin vanliga babysitter. I förrgår tvättade jag den, så då fick han sitta i knät och äta. Igår satt han ju inbakad i en hög barnstol hos mamma och pappa. Han kanske har lite svårt för femmånadersmaten också, eftersom det är lite bitar i. Men det vänjer han sig nog vid snart!


// Sabina

0 kommentarer: