RSS

tisdag 24 augusti 2010

Ramlösa dög visst!

Hah! Ossi hade ingen torsk kvar igår vid besöket på BVC, så visst gav Ramlösa effekt. Han hade bara en yttepyttefläck kvar långt in på tungan. Känns väldigt skönt!

Han hade gått upp nästan ett kilo den här gången, wow! Lite skillnad mot förra vägningen, då dippade han ju lite på kurvan - men mat och gröt har fixat det. Nu väger han 7540 gram och är 68,5 cm lång. Fortfarande längre än knubbig, men det är fortfarande helt okej. Jag och Johannes har ju samma kroppsbyggnad (ja, i alla fall Johannes, jag är ju inte överdrivet lång). Sprutorna gick bra, den andra var värst precis som förra gången men han glömde snart bort det när han fick gå med pappa till spegeln och titta på "den andra" bebisen och tutta på nappen.

Han har varit ganska gnällig idag och hade lite feber (38,2 grader) på dagen men var feberfri nu på kvällen. Just för att han inte riktigt var i form ville jag inte ta med honom ut till affären, han har fått lite gråtattacker under dagen och det kändes inte särskilt rättvist. Jag bad Johannes kusin att gå och köpa snus åt mig. Det gjorde han, tackar så mycket. Mumsmums och kaffe för besväret blev det, så mumsmumsen kom till användning. Vi får ta och fylla på frysen med fler paket nästa gång de kostar 10 spänn! (Påsarna med snus var dock inte ihopsvetsade, men de har inte läckt överdrivet mycket... borde väl egentligen reklamera dem, men det känns ju lite småsint).

I helgen blir det tydligen släktträff hos mamma och pappa, huvalingen. Jag får väl titta in med Ossian så alla får hälsa på underverket, det är bara en av mina mostrar som har sett honom, tror jag? Men jag åker nog när de börjar nalla på vinet, känner på mig att det kommer bli lite väl kvittrigt ;-) 


Jag har varit ute och gått med Smulan idag, förresten. Det tar ett tag innan hon känner sig hemma utomhus, men så länge hon får gå längs med häckarna går det bra. I alla fall tills det kom förbi ett par killar som jobbar på gården, då blev hon livrädd och försökte rusa iväg. Fjantan, ska jag döpa om henne till. (Ja, bilden är jättegammal. Nu är hon dubbelt så tjock och har inte rakad mage längre)
    Jag har också ringt till Motala församling och ska bli uppringd av prästen på torsdag eller fredag, vi fick ge upp Nykyrkadop eftersom ingen svarar! Så det ska bli spännande att äntligen komma igång med det här. Vi har kollat lite på psalmer och texter/dikter och bestämt oss för två psalmer och två texter. En text som Robby ska läsa och en som vi föräldrar ska. Jag gissar att det blir jag, hehe.

// Sabina

0 kommentarer: