RSS

tisdag 17 augusti 2010

Grattis Ossian på 5-månadersdagen

Idag fyller stora killen fem månader, det har gått otroligt fort! Så har han fått en syssling idag också (tror jag det blir) - min kusin Tina och hennes Jack har fått en dotter som ska heta Nikita, och hon var hur docksöt som helst!
    Vi har ju bra gener i släkten alltså, det går inte att förneka.

Vi har varit hos Fia och Ossian har skuttat lite på bebisen i magen så kusinen kommer ut snart. Så har han provat en gåstol som han nådde ner ifrån, och han kom faktiskt baklänges en bit. Vi ska träna mer i den i morgon!
    Han skulle äta kalops, men jösses så kräsen han är med var han sitter! Det är bara hans babysitter som gäller när han ska äta, så det blev inte många teskedar han åt. Han fick snutta i sig lite dyrbar mjölk istället.

Efter att vi hade varit hos Fia så tänkte jag ta en promenad i Varamon, för det hade ju hållit upp med regnet i stort sett hela dagen. Gissa vad som händer precis när jag är nere vid Varamon? Jo, hällregn!
    Jag skyndade mig till Mummi, och Ossian fick demonstrera gåstolen som vi fick låna. Han tuttade lite på ett äpple också, det var nam-nam.

Väl hemma igen så åt han gröt och päron, lekte lite och luftade rumpan. Vi hittade en ny favoritlåt - "Om du har ett äpple vill du dela det med mig, eller tar du hela själv? VA?!". Det var tydligen jätteskoj med ett högt "va" där på slutet, dagens succé!

Tror jag ska slänga mig i badkaret och läsa "Ödlans leende" innan det är dags för gourmetmatlagning: korv, vita bönor och bacon. Orkar inte göra något godare i det här pissvädret!

// Sabina

2 kommentarer:

Ida sa...

Vilken sötnos!

Sabina sa...

Tack så mycket, visst är han! :)