RSS

fredag 20 augusti 2010

Föräldragrupp

Det var ju dags för föräldragrupp igår, och det var verkligen skillnad mot förra gången jag var där. Nu var ju bebisarna uppmärksamma på varandra och låg och lekte på golvet. Ossian fastnade speciellt för pojken bredvid, de kände på varandras händer och flinade. Partners in crime i framtiden, kanske?
    Tyckte alla barn låg på ungefär samma nivå också, de vände sig och lät likadant! En liten tjeja var jätteduktig på att ligga på magen, hon verkade aldrig tröttna som vår egen käre son gör efter en minut. Femton sekunder?

Vi gjorde puréer för provsmakning, några av barnen hade inte smakat alls och några hade precis börjat. Ossian vägrade äta både palsternacka, broccoli och potatis. Inte ens blåbär ville han ha! Men han var jättetrött, höll på att somna på lekfilten. Och så har han ju redan gått igenom de där tråkiga smakerna, så det var väl inte så konstigt.

Har ni tänkt på vad svårt det är att ägna uppmärksamhet åt något annat än sitt barn? BVC-sköterskorna pratade ju hela tiden om smått och gott och ställde frågor, men jag missade i alla fall mer än hälften eftersom Ossian var så söt på golvet. 

Han har fått en ny favoritgröt - Hipps ekologiska banan och persika. Synd att den är så dyr, 36 spänn för ca 5 portioner. Det räcker med andra ord i ungefär 2,5 dag för oss... Den verkar lite bastantare än Sempers dock, för den är baserad på modersmjölksersättning (31%) och det är väl precis vad Ossi behöver :-) 
    Det ska bli kul att se vad han väger på måndag, han var längst av bebisarna på träffen i alla fall! Brås på sin pappa och min mammas sida av släkten, antar jag. Och så var Lise och Jenna jättevänliga och upplyste mig om att det visst är två sprutor den här gången också. Usch! 

Idag var jag, Ossian, Pentti och Tina på Biltema, IKANO, IKEA och NetOnNet. Vi var klara på 4,5 timme inklusive restid så det var väl bra jobbat! Nu har vi bromsbelägg, bunkar, fiskespö, tafs, spinnare, spolarvätska och en ny liten leksak till Ossian. Jag kikade på fyndsektionen på IKEA där det låg några blå elefanter (?) med stora orangea öron, typ bitleksak. Han fick syn på den och sträckte ut händerna, så han fick ta den. När jag skulle scanna den i kassan var jag tvungen att bända loss den ur handen på honom, och han blev jätteledsen. Så det var väl dagens bästa inköp enligt Ossian i alla fall.

Nu ska jag gå och trä mitt nya fiskespö och torka av diskbänken och spisen. Önskar att jag hade en liten betjänt i förrådet som kunde springa till Östenssons och köpa blöjor, våtservetter, barnmat och snus. Men det får jag väl göra själv när Johannes kommer hem.

// Sabina

3 kommentarer:

LaiminaNaiL sa...

Hehe, en sån elefant har Evelina också.. Fast hon är dock inte alls intresserad av den :-D Hon tycker det är roligare att gå omkring med spadar som man blandar grönsaker med ;-))

jenna sa...

skulle bara säga att det kommit en ny antilop på ikea nu, den är blå men likadan, det var väl den vita som utgått!

Sabina sa...

Ja, jag kikade men den var slut på lagret :-)
Haha, vaddå spadar som man blandar grönsaker med?? :D