RSS

tisdag 31 augusti 2010

Fick inte komma till vårdcentralen

Nooope, "vi brukar ju inte ta in någon bara för att kolla blodvärdet...". Så sa hon åt mig att äta Niferex och Mitt val Kvinna, vänta en månad och se om det blir bättre. Annars höra av mig igen! Tänk om det inte är järnbrist då?!
    Jag hade lika gärna kunnat ringa sjukvårdsupplysningen... då kanske jag hade fått Alvedon ordinerat också.

Fast känner nu på kvällen att det nog är en förkylning på gång, har den där klassiska "kallsupskänslan" i halsen och näsan. Det kan vara därför det känts värre senaste dagarna!

Hoppas att ni kunde tyda det Ossian skrev i sitt gästinlägg! Om ni inte kunde det, så stod det:
"Idag har jag och mamma kört pappa till jobbet. Sen badade vi, sen sov vi. Sen gick vi till Mummi. Hon vaktade mig lite när mamma köpte mjölk, hon sjöng på finska och jag somnade i hennes knä. Jag träffade pappas kusiner också. Nu ska jag sova, hej då!"
    Ossian är bra på att få med mycket med få bokstäver :-)

Ska ställa mig och skala potatis snart, blir potatismos och ugnstekt falukorv ikväll. Lite innan elva är Johannes hemma, suck! Orkar knappt vara vaken tills dess...

// Sabina

0 kommentarer: