RSS

måndag 9 augusti 2010

IKEA

Idag blev det ett besök på IKEA i regnrusket. Tanken var att vi skulle köpa en matstol till Ossian, den där lite enklare plaststolen som man kan fästa en bricka på om man vill. Så vi gick där och plockade i lite köksvaror också, plus nytt underlakan (Lila! Så snyggt!) och ett "kallt" täcke till Johannes. När vi kommer till ta-det-själv-lagret så var stolen slut, jag blev såå besviken! Men Ossi får väl sitta i sin babysitter ett tag till då...
    Johannes plockade med sig en kontorsstol åt mig som plåster på såren, tack älskling!

När vi kom fram till kassan så inser vi att vi har tagit ett visningsex av setet med blå bunkar, och jag pallade inte att gå tillbaka och hämta nya - så vi blev utan bunkar denna gång. Vi får ta det på nästa matstolsresa!
    Efter IKEA åt vi varsin korv i bistron, sen lite italiensk glass inne på IKANO. Jag var inne en snabbis på Cubus, men för en gångs skull så hittade jag just ingenting snyggt. Annars brukar jag alltid hitta något fint där. De hade ju 3 för 2-erbjudande på massa kläder också, så det var lite synd.

På vägen hem var det en svart bil som låg i arslet från rondellen fram till Vreta kloster, så jag fick svänga av vid skolan och släppa förbi den. Man har lust att bara tvärnita när de ligger så där nära, så får vi se hur roligt det är sen...

Ikväll blir det nog att se Flickan från ovan, om vi orkar. Igår kollade vi som sagt på [Rec]2 och den var precis lika bra som första filmen! Spanjorer kan verkligen göra skräckfilm :-)
    Men först blir det att hänga upp lite fuktig tvätt. Tror torktumlaren i tvättstugan håller på att lägga av, kläderna blir mer och mer blöta för varje gång.

// Sabina

0 kommentarer: