RSS

söndag 29 augusti 2010

Så trööööött!

Galet trött idag också, har varit det i snart två veckor tror jag. Så idag svalde jag dubbla vitaminer och hoppas det hjälper... funderar på att beställa tid på VC och kolla järnvärdet och B12.

Igår var det släktkalas hos mamma och pappa, det var rörigt minst sagt. Vi var 17 personer, 18 med Ossian. Jag stannade bara och åt mat och äpplepaj, mums. Sen var det hemfärd till Ossis läggdags. Tror de partade ganska rejält, lillasyster skrev till mig runt åtta-tiden på kvällen "de skrattar så mycket där nere!".

Idag har vi varit hos Ossians farmor med Johannes syster, särbo och son. Han passade på att skutta lite på magen för att få ut kusinen, och vi körde rally i skogen så att vattnet skulle gå. Men det hjälpte inte som vi kunde märka... tyvärr!

Visst är dom snygga i brillorna båda två? ;-)


Vi kikade också i Johannes "första-år-bok" och jämförde hans vikt och längd med Ossians. Ossian är lika stor nu som Johannes var vid 7 månader, haha. Bara nån centimeter som skiljde!

Det blir att göra kycklinggryta med kantareller ikväll, pappa skickade med mig en burk när jag var inne och hämtade lite saker jag glömde igår. Burkkantareller kan ju inte slå de färska, men det är gött i alla fall! Ska fräsa dom med lite lök så blir det nog bra. Väntar bara på att filéerna ska tina nu. Diska har jag bestämt mig för att göra i morgon, Johannes börjar sent så det passar ju bra.

Ska äta lite persikoyoughurt sålänge, Lidls är ju jättegod!


// Sabina

0 kommentarer: