RSS

fredag 4 juni 2010

2 fika och 8 kassar kläder senare...

Det har varit en ganska innehållsrik dag, eller i alla fall eftermiddag. Förmiddagen sov vi bort alla tre, Ossian var vaken mellan 7-8 (bytte blöja och ammade två gånger) och sen sov vi till klockan 11. Förstå vilken lyx!
    På eftermiddagen kom hans farmor hit, och hade med sig stora termosen med kaffe. Vi köpte lite fikabröd hos Råssnäsbagaren och gick till hopptornet för att fika. Ossian låg i vagnen hela tiden, och lyckades avhålla sig från att somna fast ögonlocken var tunga som cement. Det var några knäppskallar som badade redan, burr.

På vägen hem fick jag bara bära honom en pyttebit, när det blev tråkigt i vagnen. Grannen kom med åtta kassar kläder i allt från storlek 50-104, bodysar, pyjamasar, kepsar, till och med två jackor (en softshell och en lite tjockare höst/vinter) och en galonbyxa. Detta ville dom ha 800 kr för, skitbra pris! Visst är det begagnat och en del urtvättat, men vad spelar det för roll? Lite snyggare "gå-bort-kläder" kan vi handla nytt, hemma duger det mesta och till dagis (när det blir dags för det) behövs inga snyggkläder direkt.

Jag ringde Johannes syster om 50-56 kläderna, och dessutom skulle hon låna det Ossian växt ur så jag märkte upp dem åt henne. Hon tog ingenting blått, "jag vägrar ha blått om det blir en flicka", så det får hon väl hämta senare om det blir en pojk ;-)
    Nu återstår frågan om var vi ska göra av alla kläder, det kanske är dags att ge upp sängen i förrådet? Hehe, inte för jag tror på det själv men...!

När vi hämtat Johannes på jobbet och kommit hem såg vi att grannens nyckelknippa satt kvar i dörren och ingen öppnade när jag ringde på, så nu ligger den i hallen och jag satte upp en lapp på hennes dörr. Vi hoppas att hon inte kommer och ringer på mitt i natten bara... -.-  Förhoppningsvis hade hon gått och lagt sig bara. Dagens goda gärning, i alla fall!

I morgon ska jag köra Johannes till jobbet, och sen ville mamma och lillasyster åka till stan och kolla på skor till skolavslutningen. Funderar på att ta med Ossians täcke och låna deras tvättmaskin, vi lyckades spilla kaffe på det förut nämligen... Inte för att han behöver det nu egentligen, när det är så varmt! Men det är så knepigt att ha tvättstuga när jag är själv hemma, och Johannes är inte ledig ordentligt förrän nästa helg så det blir lång väntan på rena kläder osv. Hoppas verkligen att brorsan och hans fru hittar bärselen snart, det skulle underlätta mina dagar sååå mycket...!

// Sabina

0 kommentarer: