RSS

tisdag 1 juni 2010

Nordkoreanskt barnprogram

Johannes har hittat ett nordkoreanskt barnprogram på YouTube. Herregud säger jag bara, vilket jävla land. Propagandan börjar redan när de är små barn... Här under är filmen:

Idag ska vi åka till Ossis mormor och morfar en sväng och fika. Mamma ville ha skjuts till min lillebrors skola för att skriva på ett papper om lån av skolbok under sommaren, eller om det är nåt sorts kontrakt att han ska läsa hemma under sommarlovet... Och så ska vi betala 40 kronor till cykelmojjen när vi ändå är ute och åker.
    Funderar på att ta med Avatar, för småsyskonen ville se den, men jag skulle nog vilja se den ännu en gång innan vi lånar ut den, hehe. Så bra!

Ossian är lite trött idag, han åt vid halv sex, somnade om till halv nio och somnade sen om igen till halv tolv i våran säng. När han vaknade hade han legat alldeles snett och armen hade halkat ner i mellanrummet mellan bäddmadrasserna, så stackarn skrek - antagligen somnade väl armen för honom och/eller så blev han stel i nacken. Lite senare bajsade han på filten när han låg och luftade rumpan, och jag skulle ta bort det värsta med en våtservett som såklart var för kall för hans smak - så då blev det ännu mer gallskrik en stund! Nu sover han i sin säng, så vi får väl väcka honom om en timme och så får han somna om i bilen. Lite dåligt timat att han skulle somna nu... Men det är bra att han sover under dagen av egen vilja också, tror han behöver det egentligen.
    Fast nu hörde jag honom i sovrummet, haha - får se om han ska komma upp igen!


// Sabina

0 kommentarer: