RSS

tisdag 8 juni 2010

Förkylt igen...

Mmh, typiskt... Ossian har blivit jätteförkyld igen, alldeles täppt i näsan. Men han är på ganska gott humör i alla fall, det är ju tur. Och ingen feber än så länge!
    Får se om vi får samma släng eller om vi klarar oss den här gången.

Skolavslutning var det idag, var i Fornåsa skola där lillasyster går och lyssnade på lite sång och åt lite tårta. Sen skulle vi göra ett pitstop hemma innan vi skulle hämta upp lillebror på hans skola. Så lillsyrran gick för att gå på toaletten och hämta skötväskan, men låser såklart in nycklarna i huset! Och efter det kom vi på att ingen hade en extranyckel och att mammas handväska dessutom var inomhus.
    Så det var bara att åka till pappa på jobbet och hämta hans extranyckel och lite pengar till pizza. Vi köpte maten på Valentino's och åt hemma på min och Johannes balkong, det var gott!
    Efter en stund så körde jag hem dem, och vi åt tårta med brorsan och två av hans barn.

Vi såg på Avatar och jag stannade tills Johannes slutade jobbet - vilket var alldeles för sent för en stackars förkyld Ossi egentligen. Han blev ganska gnällig och övertrött, synd att han har så svårt för att somna hos andra. På hemvägen blev det Donken, dagen har varit ett enda stort frosseri och det kommer nog de flestas magar få sota för i morgon ;-) 


Min tredje bror svängde förbi mamma och pappa med bärselen de hittat i förrådet, så jag testade lite och den verkade uppskattas. Kändes flera kilo lättare att bära så än på armen dessutom! Och i morgon kanske vi hämtar den andra bärselen också.


Vill tipsa om min lillasysters blogg som hon startade idag och designade hemma hos oss - Isabello's Blogg

// Sabina

0 kommentarer: