RSS

lördag 19 juni 2010

Grattis Victoria & Daniel!

Stort grattis till kronprinsessan och (nyblivne) prinsen!

Jag har följt bröllopsdagen lite från och till idag, det är väldigt fint alltihop :-)


Dagen har varit rätt lugn, körde Johannes till jobbet genom den hemska trafiken. Och så tänkte jag vara lite smart och åka över Duntis, Charlottenborg, Maxirondellen och den vägen hem - men det var ju förstås avstängt på stora vägen pga. målgången. Så det blev en omväg i alla fall, haha. Typiskt.

Hemma så diskade jag och bytte kattlådan, sen orkade jag inte mer och Ossian var lite knäig och gnällig, trots att han sov två timmar under eftermiddagen. Vi gick till Mommi en sväng efter vigseln och kollade på båtturen och fikade lite, och jag åt lite mat. Idag gallskrek inte Ossian när hon höll honom, han var glad och pratade istället. Men efter någon timma så blev han gnällig igen, så vi fick skjuts av Pentti den "långa" biten hem (det regnade lite och jag hade honom i bärselen).
    Hemma så kollade jag tempen och han hade över 38 grader igen, stackarn. Lite högre temperatur än vanligt hade han på eftermiddagen också, men ingen feber. Men det verkar komma till kvällen. Så jag bytte till pyjamas och nattade honom lite innan åtta, han somnade halv nio ungefär. Hoppas verkligen att han slipper feber i morgon i alla fall, man vet ju själv att det inte behövs så mycket för att man ska känna sig hängig.

I morgon är det Johannes sista arbetsdag innan semestern också, tippar på att det kommer vara hans segaste arbetsdag på hela året - haha. Det ska bli kul att han är hemma mer nu. Gött år har han i alla fall, han var ju hemma fyra veckor efter att Ossi föddes också. Så tänkte jag att han skulle ta ut kanske två veckor innan jul också, så att jag kan jobba. Nu har han ju fast anställning, så det borde inte vara några problem.

Nu ska jag pröva om Steam och Empire - Total War fungerar så vi kan lana på semestern.

// Sabina

0 kommentarer: