RSS

torsdag 10 juni 2010

Regn regn... shoppingväder!

Ja fy, regn i stort sett hela dagen idag. Men firade detta väder genom att klicka hem ett par "cowboyboots" från Nelly. 150 kronor på deras rea, lite lagom pris. Jag misstänker att mamma kommer vilja låna de här, eftersom hon alltid tjatat om bruna boots men aldrig har köpt några!

I morgon ska vi två åka och hälsa på hennes syster, lite överraskningsvisit i äkta 70-talsanda (då man fortfarande bara åkte och hälsade på folk utan att ringa och bestämma i förväg!). Så vi får hoppas på att hon är hemma och har tid med vårt besök. Annars skulle vi fortsätta till hennes andra syster som bor i närheten och göra ett nytt försök där.

Ossians farmor var här på en liten fika idag, Johannes köpte cupcakes på Östenssons i city. De var väldigt söta, men goda! Hans mamma lånade kameran för att ta med sig till polishögskolan i Växjö i morgon, när Johannes bror blir polis - grattis till honom! Och så fick hon en fin mugg med prinsessan och Daniel på från Gallerix av Johannes. Man måste ju smörja sina mammor ibland, eller hur? :-)

Chefen ringde förresten tidigare idag och undrade om jag kunde jobba lite i vecka 30, men jag vågade inte säga ja eftersom det inte är säkert att Ossian tar flaska då heller... Och annan mat, som gröt och burkar, har vi nog inte hunnit börja med ordentligt för att han ska bli mätt på sånt. Annars hade det ju passat bra, för Johannes har väl fortfarande semester då! Jag sa att till jul kunde jag nog hoppa in lite, längtar tills jag kan jobba igen faktiskt. Har alltid tyckt att det är kul, kanske för att jag aldrig haft heltidsjobb, hehe.
  
Ossi är fortfarande förkyld och har tagit två slumrar under dagen precis som igår. Han somnade lite sent ikväll, 23.10, eftersom vi var och hämtade hans farsa på jobbet. Skit vilka dåliga bussar det går där utåt jämt... Men han fick ju i alla fall en timmas sovstund i bilen.
    Nästa vecka på fredagen är det dags för vaccination, så hoppas att förkylningen är över tills dess. Annars blir det ju dubbelt så synd om tröttsnutt! Så håller vi tummarna för att han fortfarande går upp bra i vikt, det är ju lite svårt att tilläggsmata honom - sista försöket med flaskan blev bara pannkaka nämligen.
 
Han fick smaka lite Brago kex idag, jag gjorde lite som fågelmammorna och tuggade till det lite åt honom först. Äckligt? Njae, han tyckte det var mumsigt!
    Äpple och kanelsmak är det på dem, riktigt goda till kaffet!

// Sabina

0 kommentarer: