RSS

måndag 26 april 2010

Ätaätaätaätaäta

Nam-nam, Ossian äter hela tiden idag! Helst 30-40 minuter från varje tutte och sen börja om igen.
    Jag tror han växer - eller så har mjölken fått lägre fetthalt så han inte blir mätt eller nåt.

Vi  var och storhandlade på Maxi idag, och gick sen en sväng till stan, eftersom Johannes är ledig. Det blev tyvärr lite långt mellan matningarna för plutten då, så fick han mat på kyrkogården - creepy, haha. Och inte blev han nöjd, så vi fick ta ett pitstop i Gamla stan och då fick han lite magknip så att det ekade mellan husen! Då gick vi hem ganska snabbt... får ta en shoppingrunda en annan dag, har sett en del kläder jag vill ha! Något av dem kan jag ju köpa i alla fall. Kanske en skjorta och bälte från Gina Tricot? Kan bli rätt snyggt!

Funderar på att se om han vill ha en liten flaska med Profylac-ersättningen i morgon (om han är lika matsugen), känner att jag orkar inte ha honom vid bröstet flera timmar om dygnet! Blir ju alldeles låst i soffan, och inte blir han nöjd heller... Det hinner knappt fyllas på något innan han vill ha igen. Köpte i alla fall en annan sorts napp till flaskan idag på Maxi, den plattare sorten. Och ersättningen var dyr, så vore ju skönt om han kunde äta upp den.
   Men vill han inte ha så tänker jag inte bråka med honom, mjölken kommer väl igång mer ju mera han suger. Så om några dagar är vi nog ikapp igen! :-)

// Sabina

0 kommentarer: