RSS

onsdag 14 april 2010

Matdagbok?

Det kanske vore en idé att börja med matdagbok? Dela upp dagen i tre-fyra olika delar och skriva vad jag åt och när Ossian fick ont i magen.
    Det är i alla fall slut på mjölkprodukter, lök och kolsyrat för tillfället! Får se om det gör någon skillnad, annars plockar jag bort kaffe också. Mitt kära kaffe... var inte alls sugen på det i slutet av graviditeten, men nu känner jag humöret sjunka om jag inte fått det! Haha, så konstigt det ska vara.
    Självklart är choklad ett big no-no också, och starka kryddor. Hade han accepterat flaskan och mått bra av ersättningen hade han fått det för längesen - om det varit bättre för hans mage!

McDonalds tålde han i alla fall! Han härjade lite nu på kvällen, men inte så illa som igår. Vi får väl se om det blir en omgång nummer två senare eller i natt...

Han kröp förresten häromdagen! Hade lagt honom på mage (det ogillas väldigt mycket) och i rent vredesmod så flyttade han iväg sig en bra bit på täcket. Det enda som fattades var att han inte orkade hålla upp överkroppen, haha.
    Får se om han är lika snörvlig i natt, då ringer jag nog till BVC i morgon och hör efter om de tycker att han borde bli kikad på!

// Sabina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn att ha så ont i en så liten mage. Hoppas det går över snart, men det tror jag nog, det verkar som du testar allt=)

Jag skulle hälsa till dig från Z:D Hon var och handla av mig på jobbet och såg att jag var gravid, då kunde jag inte va tyst om att du precis hade fått en liten=) Så jag skulle hälsa och säga grattis till er!=) /Sofie

Sabina sa...

Vi hoppas det :)

Jaha, vad skoj. Henne har man ju inte sett på evigheter!
Nu är det väl snart dags för dig också? :)

Anonym sa...

Ja det är lite drygt tre veckor kvar=) Men han/hon får gärna komma lite innan, det börjar bli kämpigt nu!:)

Bor ni i stan eller utanför?
Det skulle vara kul att ses nån gång?=)

Sabina sa...

Oj, det var inte mycket. Räkna med en vecka till du, det kanske känns lättare om du intalar dig att det är dags 7 dagar senare :P

Vi bor på Väster, var bor du? Vi får väl gå ut med barnvagnarna nån dag sen! :)

Anonym sa...

Tre veckor kanske inte låter så mycket men sista månaden över huvet taget känns som alla nio tillsammans :D

Okej, vi bor på mossgatan, det ligger vid bostadsområdet nedanför storgatan=)