RSS

tisdag 13 april 2010

Liberoblöjorna var inte liberoblöjor... eller?

Humm, vi är lite fundersamma - köpte ett 90-pack Libero 2. När vi öppnar paketet är det inga bilder på eller någonting? De är bara vita och är ganska stela och konstiga!
    Jag har läst på något forum där folk konstaterade att de fått ICA-blöjor i sina Liberopaket vid ett flertal tillfällen. Undrar om det här också är blöjor från ett annat märke egentligen? Nåja, det är väl inte hela världen. Men särskilt bekväma verkar de inte vara. Pampers är bättre, särskilt i benen. De skär inte in alls lika mycket! Tror plutten har ganska knubbiga lår... kan det vara arv från morsan det?

Idag så har jag varit hos mamma och pappa nästan hela dagen (från 13-21.30) när Johannes jobbade för första gången på fyra veckor. Ossi sov ute i vagnen nästan hela dagen. Pappa hjälpte mig att byta till sommardäck, tack så mycket! Tydligen så var två av däcken slitna på gränsen, vi får försöka fixa fram ett nytt par. De fick sitta bak och de som såg bättre ut där fram.
    Självklart fick Ossian skrikanfall vid klockan sju, då blev lillasyster inte så glad eftersom hon skulle prata i telefon och göra sina engelska glosor... Tror inte att vi kommer stanna tills kvällen förrän han är lite större och magen är bättre. Han blir ju otröstlig ibland, och då hjälper det nog bäst att han får ligga med sitt täcke på mig tills det är bättre igen.
    Mamma försökte göra som de gjorde med mig (tydligen skrek jag från 22-01 varje dag) men det gillade inte! Att barn kan vara så olika.
   
Det blev McDonalds på hemvägen, usch så slarvigt. I morgon ska jag försöka hinna göra korvsoppa, vi har äntligen kommit ihåg att fråga Johannes farmor om receptet! Det verkar inte svårt alls. Koka potatisbitar som vanligt, tillsammans med morot och lök om man vill. En tärning köttbuljong i grytan, stek på korvbitarna lite och lägg i när potatisen är nästan klar. Frågan är om man kommer lyckas få det lika mumsigt som hon, det är ju alltid godast när någon annan än en själv gör maten!

Nu blir det sova snart, tänkte vänta tills det är dags för nattmålet och somna samtidigt. Kanske borde ta loss honom ur bilstolen snart...?

// Sabina

0 kommentarer: