RSS

lördag 17 april 2010

Mjölkfritt smör...

... på mackan susen göör! Var iväg och handlade en ny flaska Minifom + näsdroppar igår, och svängde in på Östenssons på vägen hem. Köpte mjölkfritt bordsmargarin och stekmargarin, halleluhja! Kan äntligen njuta av mackor igen. Men de där näsdropparna, är de ett skämt? Testade dom på mig själv, och tror nog att om man inte kan snyta ur näsan efteråt så gör de ingen större nytta?
    Gjorde köttfärsås på sojamjölk igår, och det blev hur gott som helst (sojamjölk utan tillsatt socker och salt, just för matlagning och bakning). Det blev inga problem för lillmagen heller. Däremot så tänkte jag mig inte för vid lunchen igår och åt en micropizza = två och en halv timmes skrik på kvällen! Självklart är det ju ost på pizza...
    Tycker det verkar ganska uppenbart att det är mjölkproteinet som han inte tål?

Pälsk köpte jordgubbar igår - det blir en ny utmaning för Ossians mage tror jag. Har för mig att alla ungar är känsliga mot jordgubbar tills de blir lite större? Hoppas det inte går över så mycket i mjölken :-)

Vi är utan kaffe, ve och fasa...

// Sabina

0 kommentarer: