RSS

tisdag 27 april 2010

Eh...

Jag hade tänkt skriva om något speciellt, men glömde helt bort vad det var!

Hm, jaja... Idag är vi i alla fall med i Motalatidningen. Nu återstår Corren och Östgötatidningen, den senare kan ni ju slänga en kik i ifall ni inte har lust att handla tidning! Ska försöka komma iväg och hämta bilderna hos fotografen i morgon, och köpa ram till mammas och pappas.
    Hämtade Johannes på jobbet förut, och hamnade såklart i speedwaysmeten. Höll på att köra över farbror blå, han tände sin röda lampa en liten stund bara och började sen vinka. Och jag trodde ju att det var åt mig! Men inte... då blängde han. Men Piraterna vann väl, det var ju bra! Hoppas de kommer till finalen i år.

Får se vad vi hittar på när det är Valborg och första maj i helgen, Valborg känns lite tveksamt om det blir något eftersom Johannes jobbar kväll. Men det vore kul att ta upp traditionen och kolla på MC-cortegen om inte annat. Brasan är ju överskattad i alla fall, det bränns i ansiktet och på ryggen har man gåshud.
    Kanske man skulle premiärgrilla på lördagen, om det är fint!

Jag vet inte om man får lägga upp bilden egentligen, men här är den. Stäm mig!

Det syns tydligt att Ossian är helt fascinerad av alla lampor i studion, haha. Kul att han var på så bra humör när vi tog kortet.

Nu har vi precis avnjutit potatismos och ugnstekt falu, med glass till efterrätt. Igår testade jag "Vispi", vispgrädde utan just grädde (jag är av den gamla skolan och äter grädde och lingon på blodpuddingen). Den var jätteläbbig, tjock i konsistensen redan i paketet. Vispade den inte då, men tydligen fluffar den till sig när man gör det? Det ska vi försöka med någon dag. God smak i alla fall, godare än "sprutgrädde"! Men den passar ju bara till efterrätter och så, eftersom den var så söt.
    Nu vet ni det! Och Oatly's havreglass är mumsig också!

// Sabina

0 kommentarer: